Poliklinika 063 522 832 Dermatolog 065 5105556
Mičurinova 28 21000 Novi Sad, Srbija

Prevencija i lečenje tromboze

Vrste pregleda

Tromboza predstavlja proces stvaranja tromba (krvnog ugruška) u sistemu arterijskih ili venskih krvnih sudova. Prevencijom i lečenjem tromboze se bave specijalisti interne medicine - hemostazeolozi.

Lečenje tromboze i posledice stvaranja tromba?

Tromb koji je nastao u arteriji, zaustavlja krv, a time sprečava dotok kiseonika pripadajuće regije, što za posledicu ima izumiranje tkiva. Najčešce posledice stvaranja tromba u arteriji su:

• infarkt srca (“srčani udar”),
  • moždani udar (“šlog”),
  • gangrena noge (izumiranje tkiva),
  • slepilo (koje nastaje usled zapušenosti krvnih sudova oka).

Postoji mogućnost da se tromb stvori u šupljinama srca i da iz njih bude istisnut u arterijsku cirkulaciju što za posledicu ima zapušenje krvnog suda i izumiranje tkiva.

Tromb koji je nastao u veni onemogućava odvođenje krvi ka njenom normalnom krajnjem ishodištu tj. plućima i „desnom“ srcu, te izaziva zastoj krvi u venskoj cirkulaciji i otok  pripadajuće regije (najčešće noge) praćen bolom. Ti procesi se zovu duboka venska tromboza, ili tromboflebitis (zapaljenje površinskih vena).

Nekada se tromb iz vene “otkači”, zapuši krvne sudove pluća i izazove po život opasnu bolest, tromboemboliju pluća.

U Poliklinici “Dr Brana Kovačević” možete zakazati:

• prvi pregled za prevenciju i lečenje tromboze,
  • kontrolu za  prevenciju i lečenje tromboze.

ZAKAŽITE ODMAH!

Duboka venska tromboza terapija i lecenje. Razgovor lekara sa pacijentom i dijagnostika
[/vc_column][/vc_row]

Ko se bavi prevencijom i lečenjem tromboze?

U medicini postoje lekari koji se  bave isključivo prevencijom i lečenjem poremaćaja hemostaznog mehanizma krvi (mehanizma zgrušavanja krvi), bilo sklonosti ka krvarenju ili ka zgrušavanju krvi (tromboza).

Deo našeg tima koji je zadužen za tu oblast je Doc dr. Biljana Vučković – specijalista interne medicine, usko specijalizovana za prevenciju i lečenje tromboze.

Ukoliko imate bilo kakvih dodatnih pitanja , stojimo Vam na raspolaganju, kontakt podatke pronađite na našoj kontakt stranici.

Kako izgleda pregled kod lekara koji se bavi prevencijom i lečenjem tromboze?

Pregled kod lekara koji se bavi prevencijom i lečenjem tromboze sastoji se od anamneze – detaljnog razgovora sa pacijentom, u kojoj lekar saznaje sve o:

• prethodnom zdravstvenom stanju pacijenta,
  • aktuelnim tegobama,
  • eventualnom porodičnom „opterećenju“ u smislu rizika za nastanak tromboze i
  • životnim navikama pacijenta.

Ako mislite da još nešto treba da saopštite svom lekaru  ili da ga nešto dodatno pitate – nemojte se ustručavati, imajte na umu da je kvalitetna komunikacija temelj uspešnog dijagnostikovanja i lečenja.

Nakon toga obavlja se klinički pregled i detaljno pregleda kompletna medicinska dokumentacija pacijenta.

Na osnovu svih tih podataka lekar kreira sliku o Vašem riziku za nastanak tromboze i daje predlog na koji način taj rizik najefikasnije može biti umanjen ili eliminisan.

Takođe, ukoliko lekar proceni da je za kompletno sagledavanje rizika potrebno da uradite još neke analize ili preglede on će Vam detaljno objasniti na koji način to najjednostavnije da uradite.

Priprema pacijenta za pregled:

Na pregled kod lekara koji se bavi prevencijom i lečenjem tromboze veoma je važno da ponesete kompletnu medicinsku dokumentaciju koju imate (izveštaje specijalista, laboratorijske nalaze).

Kada lekar obavi pregled i detaljno sagleda medicinsku dokumentaciju informisaće Vas da li je potrebno da ciljano uradite još neke laboratorijske analize ili obavite neki dodatni pregled.

ZAKAŽITE ODMAH!

Kome je potreban pregled lekara koji se bavi prevencijom i lečenjem tromboze ?

Pacijenti koji bi trebalo da se jave na pregled kod lekara koji se bavi prevencijom i lečenjem tromboze i ispitivanjem mehanizma zgrušavanja krvi jesu svi oni pacijenti koji imaju povećan rizik da dožive neku od tromboznih komplikacija, oni koji imaju trombozu, kao i pacijenti koji imaju krvareće manifestacije nepoznatog uzroka, a to su:

1. Kardiološki pacijenti, kod kojih je kardiolog na pregledu ustanovio da postoji ovakav rizik:

– pacijenti sa poremećajem srčanog ritma, u vidu atrijalne fibrilacije,

– pacijenti koji imaju veštački srčani zalistak,

– pacijenti sa dilatativnom kardiomiopatijom,

– oni koji su imali infarkt miokarda („srčani udar“) sa komplikacijom u vidu aneurizmatskog proširenja srca sa ili bez prisustva tromba u aneurizmi,

– pacijenti koji žele procenu rizika za nastanak arterijske ili venske tromboze (pri čemu se detaljno sagledava i procenjuje individualni trombozni potencijal u odnosu na prisutne nasledne i stečene faktore rizika).

2. Neurološki pacijenti – kod kojih je neurolog na pregledu ustanovio da postoji potreba za uvođenjem oralne antikoagulantne ili antitrombocitne terapije najčešće nakon prebolelog „šloga“ ili tromboze moždanih venskih sinusa.

3. Vaskularni pacijenti – oni kod kojih nastane iznenadni bol i otok u nozi ili ruci što upućuje na mogućnost postojanja akutne tromboze dubokih vena ili pak oni koji imaju ponavljane epizode tromboze površinskih vena.

4. Ginekološki pacijenti – žene sa ponavljanim spontanim pobačajima ili drugim komplikacijama trudnoće kod kojih postoji potreba za ispitivanjem u pravcu trombofilije, trudnice i porodilje kod kojih postoji potreba za praćenjem funkcionalnosti mehanizma zgrušavanja krvi, žene kod kojih se planira primena hormonske terapije

5. Hirurški pacijenti – svim pacijentima pre hirurške intervencije je potrebna procena funkcionalnosti mehanizma zgrušavanja krvi, kao i odluka o vrsti prevencije tromboznih komplikacija u periodu neposredno pre i nakon hirurške procedure

6. Nepokretni pacijenti – kod pacijenata koji su „vezani za postelju“ ili nemaju oslonac na donje ekstremitete iz bilo kog razloga potrebna je zaštita od nastanka tromboznih komplikacija

7. Pulmološki pacijenti – pacijenti kod kojih je došlo do nastanka tromboembolije pluća,

8. Pacijenti sa krvarećim manifestacijama – oni pacijenti kod kojih postoje krvarenja pod sumnjom da su nastala zbog poremećaja funkcionisanja mehanizma zgrušavanja krvi

9. Onkološki pacijenti – procena rizika za nastanak tromboze kod onkoloških pacijenata, obzirom na visok rizik od nastanka tromboznih komplikacija koji ova vrsta oboljenja nosi sa sobom.

Pogledajte : 15 odgovora na najčešća pitanja o lekovima za prevenciju i lečenje tromboze

Naš hemostazeolog

Biljana Vučković
Specijalista interne medicine hemostazeolog

Prof. dr

Pogledajte cenovnik naših usluga

SPECIJALNA PONUDA

Cenovnik PREVENTIVNIH KARDIOLOŠKIH PAKETA za menadžere, poslovne ljude i za sve one koji brinu o svom zdravlju

• KARDIOLOŠKI PAKET 3
  • RSD 11.800
  • KARDIOLOŠKI PAKET 4
  • RSD 15.300
  • KARDIOLOŠKI PAKET 5
  • RSD 19.800
    • Dopler arterija vrata
  • KARDIOLOŠKI PREGLED 6
  • RSD 24.300
    • Ultrazvuk srca (ECHO)
    • Test opterećenja uz nadzor stručnog osoblja
    • Dopler arterija vrata
    • Holter EKG-a

Iz naše knjige utisaka

Uzrok bola u grudima nije mi otkriven nakon silnih ispitivanja u raznim ordinacijma. Dr Brana je jedina posumnjala da imam pucanje plućne maramice i masivan pneumotoraks. Nakon razgovora, poslušala je moje disanje, i poslala me na  hitan RTG pluća. Bila je u pravu! Isto veče me je uputila na Kliniku za  grudnu hirurgiju. Eto, dva ‘slušanja’; mojih reči i mojih pluća, ušima sjajnog lekara umesto silnih pregleda su mi spasilI život.

Ana Hadžić
Novi Sad-Zagreb

“Odnos doktorke prema poslu, njena humanost bez interesa, posvećenost pacijentu u kome gleda čoveka su osobine samo izuzetnih ljudi. Moja porodica i ja smo zahvalni doktorki Brani na svemu, a privilegija koju imam je ta da doktorka Brana i njen tim lekara i dalje brine o mom zdravlju.”

Milorad Petrović
Inđija

"Put do rešenja mog zdravstvenog problema bio je komplikovan. Vaš sistematičan, sveobuhvatan i pre svega ljudski pristup doveli su do otkrića nečeg na šta drugi kardiolozi nisu posumnjali. Osećaj da sam u sigurnim rukama i da se moje lutanje po lekarima najzad završava, za mene su značili novi život.”

Željko Pavasović
Subotica

"Dok sam živela u Italiji, imala sam povremene teskobe u grudima, lekari su tvrdili da nemam problem sa srcem. Doktorka je pogledala svu dokumentaciju iz Italije, dala sasvim drugo mišljenje i uputila me na kateterizaciju srca. Zahvaljujući znanju, posvećenosti, sistematičnosti sprečen je infarkt.”

Gordana Mihalji
Derventa

"Vi čuvate i negujete ono što je oduvek krasilo prave narodne lekare – neodvojivost stručnog i ljudskog pristupa i dragocene podrške onome kome pružate pomoć. To je ono što jednu struku uzdiže do humanog i plemenitog ljudskog poziva, što danas postaje prava retkost."

Univerzitetski prof. filozofije Zdravko Kučinar
Beograd